Všeobecné obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
Název: LEEFS Laundry, s.r.o.
IČ: 19171285
Se sídlem: Bělehradská 858/23, Vinohrady, 120 00 Praha 2
Kontaktní údaje: Bělehradská 858/23, Vinohrady, 120 00 Praha
E-mail: info@leefs.cz
Telefon: +420737286486
Web: www.leefs.cz
(dále jen Prodávající)
1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen Kupující), prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na www.leefs.cz (dále jen E-shop).
2. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
4. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
5. Odesláním objednávky nebo vytvořením dále specifikovaného uživatelského účtu v internetovém obchodě Kupující stvrzuje, že byl seznámen s OP a s uvedenými podmínkami souhlasí. OP jsou závazné pouze pro prodej Zboží spotřebitelům.
6. Kupující a ostatní uživatelé berou na vědomí, že programové vybavení, design, uspořádání, grafické prvky a další součásti tvořící E-shop (včetně fotografií nabízeného Zboží) jsou chráněny autorským právem a není možné je bez souhlasu Prodávajícího kopírovat, upravovat, stahovat, zveřejňovat apod. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod. Kupující se dále zavazuje nezneužít E-shop k jakémukoli protiprávnímu jednání, nevyužívat k přístupu a užívání různých automatických prostředků, vyjma indexování vyhledávačů.
II. Uživatelský účet
1. Na základě registrace Kupujícího provedené v internetovém obchodě může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní [dále jen „Uživatelský účet“]. Ze svého Uživatelského účtu může Kupující objednávat Zboží. Registrace je zcela dobrovolná a Kupující může objednávat Zboží jednorázově bez registrace přímo z webového rozhraní E-shopu. Při registraci a pravidelném odběru bude Kupující povinen uvést e-mailovou adresu, která zpravidla slouží i jako uživatelské jméno, a heslo.
2. Při registraci v internetovém obchodě a při objednávání Zboží je Kupující povinen uvádět pravdivé údaje. Údaje uvedené Kupujícím v Uživatelském účtu a při objednávání Zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.
3. Prodávající nenese odpovědnost, pokud Kupující zpřístupní přihlašovací údaje jiné osobě.
4. Prodávající může zrušit Uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj Uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá (tj. nepřihlásil se na svůj Uživatelský účet v době jednoho roku od posledního přihlášení) či v případě, kdy Kupující poruší kteroukoli povinnost vyplývající ze Smlouvy či OP. Kupující může zrušit svůj Uživatelský účet kdykoli. V rámci Uživatelského účtu je také možné po dohodě s Prodávajícím měnit Smlouvu.
5. Kupující bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
6. Kupující, kteří si zřídí Uživatelský účet, mohou využívat případné bonusové programy a výhody Prodávajícího, jejichž podmínky budou zveřejňovány v E-Shopu.
III. Uzavření Smlouvy
1. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
• prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě za účelem pravidelného odběru
• vyplněním objednávkového formuláře bez registrace v rámci jednorázového nákupu.
3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Koupit. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
9. Zvolí-li Kupující variantu pravidelného odběru, v rámci zvoleného intervalu obdrží Kupující e-mailem potvrzení o platbě (po strhnutí příslušné částky z platební karty), expedici objednávky a posléze obdrží informace o vyzvednutí objednávky – na zvolené adrese, případně na příslušném výdejním místě.
IV. Platební podmínky a dodání zboží
1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
-
bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího (č. ú.: 2802514774/2010, vedený u Fio banky).
-
bezhotovostně platební kartou (platba platební kartou je jedinou variantou platby předplatného - ve Vámi zvoleném intervalu předplatného bude ze zadané platební karty automaticky stržena platba za cenu zboží a dopravy, poté bude Vaše objednávka automaticky expedována. Pokud platba neproběhne, nebudou vybrané produkty expedovány.)
2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
5. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
6. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
7. Zboží je kupujícímu dodáno:
• na adresu určenou kupujícím při objednávce nebo
• prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil.
8. Způsob dodání zboží zvolí Kupující během objednávání zboží. V případě pravidelného odběru bude zboží doručováno vždy na stejnou adresu, kterou Kupující zvolí ve svém zákaznickém účtu. Změnu doručení může Kupující rovněž provést ve svém zákaznickém účtu.
9. Náklady spojené s dodáním zboží jsou včetně způsobu odeslaní a převzetí zboží uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto druhem dopravy. V případě pravidelného odběru je cena dopravy stejná pro každou expedici zboží ve zvoleném intervalu, není-li zvolena jiná varianta zákazníkem.
10. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
11. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
12. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na e-mailovou adresu kupujícího nebo je přiložen k dodávanému zboží.
13. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží.
14. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
V. Odstoupení od smlouvy a zrušení pravidelného odběru
1. Kupující má podle § 1829, odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží. Je-li předmětem kupní smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží 14denní lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží, běží 14denní lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. V této 14denní lhůtě musí být odstoupení od kupní smlouvy odesláno e-mailem na info@leefs.cz. Odstoupit lze i vyplněním formuláře, který naleznete ZDE. V případě použití vzorového formuláře přijde Kupujícímu bez zbytečného odkladu potvrzení o jeho přijetí. Odstoupení v této lhůtě nemusí Kupující jakkoliv odůvodňovat.
2. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od smlouvy v případě:
a) dodávky zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
b) dodávky zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
V případě odstoupení od smlouvy nejpozději do 14 dnů od této skutečnosti Kupující předá nebo zašle zpět zboží, které obdržel dle této smlouvy. Při zasílání zboží zvolí doporučenou zásilku, nezasílá zboží na dobírku. Náklady na vrácení zboží nese kupující. Zboží zašle nepoškozené, neopotřebované a neznečištěné, a pokud je to možné, pak i v původním obalu. Ke zboží dále kupující připojí kopii dokladu o platbě či fakturu nebo jiný doklad či důkaz k prokázání, že se jedná o zboží u nás zakoupené ve lhůtě 14 dnů před odstoupením od smlouvy.
3. Do 14 dnů od dodání zboží zpět prodávajícímu budou spotřebiteli vráceny peníze za platbu za zboží, včetně nákladů na dopravu a veškerých dalších nákladů s dodáním zboží uhrazených. Dle zákona bude spotřebiteli vrácena částka odpovídající nejlevnějšímu nabízenému dodání zboží bez ohledu na to, jakou formu dodání zboží a v jaké výši zvolil. Peníze obdrží stejným způsobem, jakým příslušnou částku uhradil.
4. Pokud Kupující vrátí zboží poškozené, opotřebené, špinavé nebo částečně spotřebované, vzniká prodávajícímu nárok na náhradu újmy tím vzniklé a má právo si tento nárok jednostranně započíst proti nároku na vrácení kupní ceny, a tedy v takovém případě prodávající vrátí pouze rozdíl mezi kupní cenou (včetně nákladů na dopravu) a částkou odpovídající vzniklé újmě.
5. Prodávající si vyhrazuje právo od kupní smlouvy odstoupit, pokud z důvodů nikoli na jeho straně není již možné zboží dodat (přestalo se vyrábět, nelze jej již dovézt apod.). Odstoupení v takovém případě nabývá účinnosti okamžikem, kdy bude doručeno spotřebiteli. V případě, že prodávající obdržel od kupujícího před odstoupením od smlouvy platbu, vrátí ji prodávající kupujícímu do týdne od odstoupení od smlouvy, nebude-li mezi nimi výslovně dohodnuto jinak.
6. Kupující je dále oprávněn odstoupit od smlouvy stanoví-li tak kupní smlouva nebo zákon. Kupující je tedy zejména oprávněn odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy ze strany prodávajícího, nebo v případě nepodstatného porušení smlouvy, nesplní-li prodávající svou povinnost ani v dodatečně přiměřené lhůtě.
7. Pravidelný odběr může kupující kdykoliv zobrazit, upravit nebo zrušit ve svém zákaznickém účtu nebo e-mailem na adrese info@leefs.cz. Dojde-li k situaci, kdy předplatné kupující zrušil po zpracování a stržení platby za další interval předplatného, má se za to, že se předplatné ruší od následujícího měsíce.
VI. Ochrana osobních údajů
1. Všechny informace, které Kupující při spolupráci s prodávajícím uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud kupující nedá prodávajícímu písemné svolení, údaje o kupujícím nebude prodávající používat jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
2. Kupující bere na vědomí, že Prodávající bude na právním základě dle ustanovení článku 6 odst. 1 písm. b), c) a f) GDPR zpracovávat jeho osobní údaje pro:
a) účely splnění smluvního závazku
b) účely plnění právních povinností
c) pro účely oprávněných zájmů Prodávajícího spočívajících v posouzení oprávněnosti Kupujícím vznesených nároků a v obraně proti neoprávněně vzneseným nárokům Kupujícího. Dále ve zlepšování a ochraně zboží, v analýze příslušného trhu včetně statistik, v možnosti dohledat zákazníky s ohledem na typ zboží.
3. Kupující dále bere na vědomí, že správce, neboli prodávající bude na právním základě dle ustanovení článku 6 odst. 1 písm. a) GDPR – souhlasu Kupujícího – zpracovávat jeho osobní údaje pro:
a) účely založení a následného využívání uživatelského účtu
b) účely zasílání obchodních a dalších sdělení (newsletterů ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, obsahující informace o novinkách, produktech a službách, které Prodávající nabízí),
c) nabízení speciálních akcí a bonusů
d) účely PR, marketingu či propagace značky LEEFS
4. Zákazník může souhlas se zpracováním osobních údajů (viz předchozí odstavec) kdykoliv zrušit, např. na emailové adrese info@leefs.cz. Odvoláním není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
5. Kupující bere na vědomí, že odesláním recenze k produktu LEEFS vyjadřuje zároveň souhlas s jejím na webových stránkách www.leefs.cz, na sociálních sítích, v reklamních a dalších marketingových materiálech spjatých s prezentací značky LEEFS. Použito bude jméno nebo nick (přezdívka), které zákazník použil pod textem recenze. Pokud si již Kupující nepřeje, aby recenze byla nadále zveřejněna nebo použita pro marketingové účely, může své rozhodnutí zaslat na e-mailovou adresu info@leefs.cz. Po zveřejnění marketingového materiálu již nebude možné osobní údaje Zákazníka z materiálu vymazat.
6. Kupující bere na vědomí, že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o změně osobních údajů, aby mohl Prodávající dostát své povinnosti zpracovávat přesné osobní údaje.
7. Prodávající může pověřit zpracováním osobních údajů Kupujícího třetí osobu; mezi případné příjemce osobních údajů patří dopravci zboží a zpracovatelé, tj. případní daňoví, účetní a právní poradci, poskytovatel hostingu pro E-shop, poskytovatelé služeb spojených s provozem webového rozhraní E-shopu.
8. Prodávající uchovává osobní údaje zákazníka po dobu trvání smluvního vztahu se zákazníkem. Po ukončení smluvního vztahu a vypořádání veškerých závazků plynoucích či souvisejících se smlouvou uchovává správce osobní údaje zákazníka po nezbytně nutnou dobu v nezbytném rozsahu, a to po dobu 10 let. Doba uchování osobních údajů je stanovena zejména podle obecných a speciálních promlčecích lhůt dle zákona č. 89 /2012 Sb., občanského zákoníku.
9. Prodávající nemá úmysl předávat osobní údaje do třetích zemí a mezinárodním organizacím, nicméně u osobních údajů v podobě souborů cookies může docházet k předávní těchto osobních údajů na serverová úložiště v USA. Takové předání je právně dovoleno na základě rozhodnutí Evropské Komise o odpovídající ochraně osobních údajů a příslušné certifikace třetí strany dle tzv. Privacy Shield, tj. společného právního nástroje Evropské komise a USA k zajištění odpovídající úrovně ochrany osobních údajů pro předání osobních údajů do USA.
10. Kupující má vůči prodávajícímu právo na přístup ke svým osobním údajům, jejích úpravu či smazání. Dále má právo na přenositelnost poskytnutých údajů a právo vyjádřit nesouhlas se zpracováním jeho osobních údajů.
11. Nesouhlasí-li Kupující se zpracovanými osobní údaji, má právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je na území České republiky Úřad pro ochranu osobních údajů.
12. Poskytnutí údajů pro účely uvedené v odst. 2 těchto OP vyžaduje zákon, a proto má Kupující povinnost údaje poskytnout, v opačném případě by Prodávající nemohl uzavřít smlouvu a plnit závazky z ní vyplývající. Poskytnutí osobních údajů je zcela dobrovolné, Kupující tudíž nemá povinnost je poskytnout, pokud nechce těchto možností využít.
13. Požádá-li Kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, Prodávající je povinen mu tuto informaci předat.
14. Kupující má z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace právo kdykoli vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů, které se jej týkají, na základě čl. 6 odst. 1 písm. a v případě, pokud jsou osobní údaje zpracovány za účelem přímého marketingu.
15. Kupující má dle GDPR a za podmínek v něm uvedených (kromě výše uvedených) i tato práva:
právo na omezení zpracování;
právo nebýt předmětem rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, a to včetně profilování.
16. E-shop LEEFS využívá potřeb cookies. Neumožní-li Kupující ve svém internetovém prohlížeči používání cookies, nemusí některé funkce E-shopu fungovat správně, čímž se může Kupujícímu ztížit nákup a prohlížení obsahu E-shopu.
17. E-shop využívá cookies zejména pro následující účely:
Pro zapamatování a zpracování položek v nákupním košíku Kupujícího;
Pro zpracování souhrnných údajů souvisejících s provozem E-shopu s cílem optimalizovat jeho fungování
18. E-shop shromažďuje a ukládá některá data automaticky pomocí Google Analytics. E-shop data využívá pro analýzu trendů, sledování pohybu na E-shopu, úpravu E-shopu a data se nevztahují k žádné konkrétní osobě.
VII. Práva z vadného plnění
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
2. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. Má-li obdržené zboží vadu, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.
4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, předpokládá se, že věc byla vadná již při převzetí.
5. Odpovědnost Prodávajícího se nevztahuje zejména na vady způsobené nevhodným skladováním či použitím, neodborným zacházením, jakož i vady způsobené Kupujícím a/nebo třetími osobami.
6. Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má Zboží při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti Prodávajícího ze záruky za jakost nejsou tímto odstavcem dotčeny.
7. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má Kupující právo na:
a) odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějícího Zboží,
b) odstranění vady opravou Zboží,
c) přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupení od smlouvy
Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od Smlouvy odstoupit. Nezvolí-li Kupující své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení Smlouvy.
8. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od Smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou Zboží nebo dodáním nového Zboží; volba nesmí Kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li Prodávající vadu Zboží včas nebo vadu Zboží odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od Smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího
9. Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
10. Právo na dodání nového Zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od Smlouvy odstoupit.
11. Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nároku kupujícího vyhovět.
12. Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.
13. Uplatní-li Kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu Prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje, jakož i datum způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání (byla-li provedena), případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Ujednají-li strany ještě předtím, než Kupující může uplatnit právo z vady Zboží, že se jeho práva omezí nebo že zanikají, nepřihlíží se k tomu.
14. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu Zboží či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
15. Kupující Zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o vlastnostech a množství. Odesílá-li Prodávající Zboží, může Kupující odložit prohlídku do doby, kdy je Zboží dopraveno do místa dodání.
16. Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy (ustanovení následujícího článku OP tímto není dotčeno), ani požadovat dodání nového Zboží, nemůže-li Zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí,
a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady Zboží,
b) použil-li Kupující Zboží ještě před objevením vady,
c) nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
d) prodal-li Kupující Zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li jej, anebo pozměnil-li Zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující Prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá Prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití Zboží prospěch
17. Neoznámil-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání Zboží. K účinkům podle tohoto odstavce soud přihlédne jen k námitce Prodávajícího, že vada nebyla včas oznámena.
18. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním reklamace.
19. Adresa pro případné vrácení Zboží je Bělehradská 858/23, Vinohrady, 120 00 Praha 2. Vrácení Zboží tzv. „na dobírku“ není možné.
VIII. Doručování
1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
IX. Mimosoudní řešení sporů
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů vycházejících z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím vycházejících z kupní smlouvy.
2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XI. Závěrečná ustanovení
1. Nestanoví-li tyto obchodní podmínky jinak, řídí se práva a povinnosti účastníků příslušnými ustanoveními obecně závazných předpisů platných v České republice.
2. Odesláním objednávky, aktivací pravidelného odběru zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi bez výhrad souhlasí.
3. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
4. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
5. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
7. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
8. Pro posouzení případných sporů vzniklých na základě Smlouvy jsou příslušné obecné soudy České republiky.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 11. 11. 2023.